1. Wydłużenie czasu na wypełnienie testu – do max. 15 minut. Najlepiej gdyby były widełki czas
Wyślij kartkę w prosty sposób!
Treść kartki:
1. Wydłużenie czasu na wypełnienie testu – do max. 15 minut. Najlepiej gdyby były widełki czasowe i żeby Jakość miała możliwość ustawienia czasu w zależności od stopnia trudności testu. Czasami są testy z wiedzy elementarnej, np. IDENTYFIKCJA i 10 min. jest jak najbardziej wystarczające, a czasami 15 min. byłoby ok.
2. Możliwość powrotu do poprzednich pytań – Zdania były podzielone jednak w większości chcemy żeby była taka możliwość. Są takie sytuacje kiedy doradca bez większych trudności i długiego zastanawiania się odpowie na większość pytań, a ma trudność z jednym. Przy możliwości powrotu, zaznacza chwilowo cokolwiek, odpowiada na pozostałe pytania i wraca do tego trudnego. Czasami też zwykłe omsknięcie ręki sprawia i nieprawidłowe oznaczenie sprawia, że potrzebny były powrót do pytania.
3. Dostęp do poprawnych odpowiedzi - Tu rozwiązania widzimy dwa, w zależności od tego czy w teście będą pytania z puli pytań, czy też każdy doradca tak jak dotychczas ma ten sam zestaw.
Jeżeli byłyby to pytania z puli (różne zestawy, oczywiście z tej samej tematyki) to poprawne odpowiedzi mogłyby być widoczne od razu po napisaniu testu bo nie byłoby ryzyka przekazywania sobie odpowiedzi przez doradców. Jeżeli nie byłoby opcji na różne zestawy to satysfakcjonujące byłyby dla Nas podsumowania chociażby raz w miesiącu. Testy są ważne nie tylko w kontekście premii za jakość, ale także dla podnoszenia tej jakość i poziomu wiedzy więc informacje o poprawnych odpowiedziach są istotne. Mogłyby być wystawiane np. w kafelku JAKOŚĆ i do tego statystyka z najczęstszymi błędami, tak żeby doradcom zwrócić uwagę na to co jest do poprawy i zaktualizowania.
4. Dostęp na bieżąco dla doradców do wyników (średniej ocen) z testów -
Na tę chwilę dostęp do wyników testów mają kierownicy w narzędziu excelowskim, przygotowanym przez Roberta Ratajczaka. Możemy te wyniki wyciągać i przesyłać mailem do Zespołu, ale wiadomo mail to mail, a fajnie byłoby gdyby było takie miejsce / aplikacja gdzie doradca w każdym momencie mógłby sobie sprawdzić jakie testy pisał, ile musi uzupełnić, jaki ma wynik / średnią. Ja osobiście poszłabym w stronę BASICA, o ile to w ogóle możliwe. Teraz TESTY WIEDZY to jedyna składowa premii, której nie ma BASIC. Jest DZNS, jest produktywność, a testów nie ma. Zapytajmy o to. Jeżeli okaże się to niemożliwe trzeba byłoby pomyśleć o jakiejś aplikacji.
5. Tematyka testów związana ze specyfiką Zespołu – W Centralizacji były np. testy z procesów, których nie obsługują. Niech więc będzie to dopasowane
6. Tematyka testów znana wcześniej – Nie tak jak teraz w przeddzień, tylko min. 3 dni przed, tak żeby doradcy mieli możliwość poczytania, przygotowania się.
7. Wyeliminowanie błędów w testach – Czasami pytania sformułowane są nieprecyzyjnie. Czasami 2 odpowiedzi są prawidłowe. Pytania powinny być jednoznaczne.
8. NIE dla testów typu – Podaj nr procedury.
14-02-2018 04:57